Legislatie->Legi->Legi
in domeniul asigurarilor....->Legea
nr. 100 din 26 ...
Legea nr. 100 din 26/05/1998
privind asistenta de sanatate publica
Publicat in monitorul oficial, Partea I, nr. 204 din 01.06.1998
Afiseaza informatii despre tematici
Afiseaza relatiile cu alte acte
Promulgat prin Decret nr. 173 din 25/05/1998
A se vedea si Lege nr. 36 din 08/03/1999 Articolul 39
Hotarâre nr. 892 din 14/12/1998 Articolul 4
Hotarâre nr. 892 din 14/12/1998 Anexa 1
Statut din 14/12/1998
Parlamentul României adopta prezenta lege.
CAPITOLUL I
Dispozitii generale
Art. 1. - (1) Asistenta de
sanatate publica cuprinde activitati care se adreseaza comunitatii
sau individului în vederea protectiei comunitare, cu scopul
pastrarii si promovarii starii de sanatate a populatiei.
(2) Asistenta de sanatate publica este garantata de stat si
finantata din bugetul de stat, bugetele locale, bugetele asigurarilor
sociale de sanatate sau din contributiile directe ale beneficiarilor,
dupa caz, potrivit legii.
(3) Asistenta de sanatate publica cuprinde activitatile care
se desfasoara în scopul prevenirii îmbolnavirilor,
promovarii si asigurarii sanatatii populatiei, precum si al
controlului aplicarii normelor de igiena, antiepidemice si de
sanatate publica.
(4) Asistenta de sanatate publica este asigurata de Ministerul
Sanatatii prin unitati specializate proprii sau private, conform
legii.
Art. 2. - Asistenta medicala curativa se asigura
în cadrul unui sistem de asigurari sociale de sanatate,
potrivit legii, dupa cum urmeaza:
a) asistenta medicala primara, prin cabinete medicale de stat
sau private;
b) asistenta medicala de specialitate, prin cabinete medicale,
spitale, centre de diagnostic si tratament, centre de sanatate
sau alte unitati de profil, de stat sau private.
Art. 3. - Activitatea de recuperare medicala
se organizeaza la toate nivelurile de acordare a asistentei
medicale, precum si prin institutii specializate.
Art. 4. - Asistenta medicala de urgenta se
asigura la toate nivelurile de asistenta medicala, precum si
prin unitati destinate acestui scop.
Art. 5. - Unitatile de asistenta sociala în
care se acorda asistenta medicala sunt: cresele, leaganele de
copii si caminele-spital.
Art. 6. - Asistenta medicala de hemotransfuziologie
sau alte servicii si prestatii autorizate se asigura prin unitati
specializate în acest scop.
Art. 7. - Activitatile medicale prevazute
la art. 2, 3 si 4 se finanteaza din bugetul asigurarilor sociale
de sanatate, conform prevederilor Legii nr. 145/1997 privind
asigurarile sociale de sanatate, iar cele de la art. 1 alin.
(3) si (4), art. 5 si 6 se finanteaza de la bugetul de stat,
de la bugetele locale, precum si din contributiile directe ale
beneficiarilor, dupa caz, potrivit legii.
CAPITOLUL II
Autoritatile din domeniul asistentei de sanatate publica
Art. 8. - Ministerul Sanatatii,
ca organ de specialitate al administratiei publice centrale,
este autoritatea centrala din domeniul asistentei de sanatate
publica.
Art. 9. - Directiile de sanatate publica judetene
si a municipiului Bucuresti sunt unitati descentralizate ale
Ministerului Sanatatii, cu personalitate juridica, reprezentând
autoritatea de sanatate publica la nivel local. În mod
similar se pot organiza directii de sanatate publica în
cadrul ministerelor cu retea de sanatate proprie, care colaboreaza
cu unitatile descentralizate ale Ministerului Sanatatii.
Art. 10. - (1) Institutele de sanatate publica
din Bucuresti, Cluj-Napoca, Iasi si Timisoara, precum si Institutul
de Management al Serviciilor de Sanatate sunt institutii publice,
cu personalitate juridica, care se organizeaza de catre Ministerul
Sanatatii, în scopul de a îndeplini rolul de for
tehnic si profesional al Ministerului Sanatatii, pentru elaborarea
si fundamentarea stiintifica si profesionala a strategiilor
specifice de politica sanitara a Ministerului Sanatatii.
(2) Institutele mentionate la alin. (1) vor elabora propuneri
metodologice pentru programele nationale de sanatate publica,
împreuna cu directiile de sanatate publica judetene si
a municipiului Bucuresti si cu Colegiul Medicilor din România,
pentru realizarea acestor programe.
Art. 11. - Centrul de Calcul si Statistica
Sanitara este institutia de specialitate din structura Ministerului
Sanatatii, finantata de la bugetul de stat, care are ca principala
atributie organizarea sistemului informational si informatic
si activitatii de ocrotire a sanatatii populatiei.
CAPITOLUL III
Atributiile autoritatilor din domeniul asistentei de sanatate
publica
Art. 12. - Ministerul Sanatatii, ca autoritate
centrala în domeniul asistentei de sanatate publica, are
urmatoarele atributii:
a) elaboreaza norme de organizare si functionare a unitatilor
care asigura asistenta de sanatate publica;
b) organizeaza si finanteaza programele nationale de sanatate
publica, prevazute în anexa nr. 1;
c) aproba normele tehnice cuprinse în programele nationale
de sanatate publica, prevazute în anexa nr. 2;
d) elaboreaza norme privind organizarea si functionarea inspectiei
sanitare de stat;
e) împuterniceste personalul sanitar care urmeaza sa îndeplineasca
sarcinile de inspectie sanitara de stat;
f) participa la acreditarea unitatilor sanitare care presteaza
servicii pentru autoritatile din domeniul asistentei de sanatate
publica;
g) înfiinteaza si desfiinteaza filiale ale institutelor
din domeniul asistentei de sanatate publica de interes national
sau local;
h) organizeaza sistemul informational din domeniul asistentei
de sanatate publica si modul de raportare a datelor pentru cunoasterea
starii de sanatate â populatiei;
i) prezinta rapoarte periodice pentru informarea Guvernului
privind starea de sanatate a populatiei tarii;
j) fundamenteaza necesarul de resurse financiare pentru asistenta
de sanatate publica;
k) reprezinta statul român în relatiile cu organismele
internationale din domeniul sanatatii publice;
l) tipareste si gestioneaza legitimatiile nominale pentru persoanele
împuternicite sa exercite inspectia sanitara de stat.
Art. 13. - (1) Directiile de sanatate publica
judetene si a municipiului Bucuresti sunt institutii publice
cu personalitate juridica, care îsi desfasoara activitatea
pe plan local, în scopul realizarii politicilor si programelor
nationale de sanatate publica, a activitatii de medicina preventiva
si a inspectiei sanitare de stat, a monitorizarii starii de
sanatate si a organizarii statisticii de sanatate, precum si
a planificarii si derularii investitiilor finantate de la bugetul
de stat pentru sectorul de sanatate.
(2) Regulamentul de functionare si organigrama directiilor de
sanatate publica judetene si a municipiului Bucuresti se aproba
de catre Ministerul Sanatatii.
Art. 14. - Directiile de sanatate publica
judetene si a municipiului Bucuresti organizeaza si controleaza
punerea în aplicare a programelor nationale de sanatate
publica cuprinse în anexa nr. 1.
Art. 15. - Directiile de sanatate publica
organizeaza si supravegheaza activitatea de medicina preventiva
din teritoriul judetului si, respectiv, al municipiului Bucuresti,
îndeplinind urmatoarele activitati:
a) cerceteaza si evalueaza starea de sanatate a populatiei,
studiaza calitatea factorilor de mediu si stilul de viata, în
vederea prevenirii îmbolnavirilor si promovarii sanatatii;
b) informeaza populatia si autoritatile administratiei publice
locale despre factorii de risc asupra sanatatii din mediul înconjurator
si despre masurile care vor fi aplicate pentru reducerea riscurilor
de îmbolnavire si de prevenire a unor îmbolnaviri
cauzate de factorii de mediu;
c) emit avize si autorizatii sanitare de functionare, solicitate,
potrivit legii, pentru obiective economice sau social-culturale
care urmeaza a fi amplasate, construite sau amenajate în
teritoriu, potrivit normelor aprobate de Ministerul Sanatatii;
d) efectueaza determinari pentru supravegherea poluarii aerului,
a apei, a solului, a poluarii sonore a zonelor de locuit si
a locurilor de munca;
e) organizeaza depistarea bolnavilor cu boli infectioase, supravegherea
contactilor, luând masuri de aplicare a tratamentului
necesar;
f) organizeaza si supravegheaza realizarea, pe baza calendarului
national, a vaccinarilor obligatorii si a celor facultative,
cu respectarea normelor tehnice de vaccinare;
g) analizeaza morbiditatea din teritoriu cauzata de boli infectioase
si transmit Ministerului Sanatatii rapoarte periodice, conform
normelor stabilite de acesta, având dreptul sa instituie
carantina pe raza teritoriului, în cazurile în care
se impune o asemenea masura;
h) organizeaza, îndruma si controleaza activitatea de
depistare, tratament si prevenire a bolilor cu transmitere sexuala,
potrivit normelor stabilite de Ministerul Sanatatii;
i) asigura depistarea infectiilor HIV, HBV, HCV si a altor infectii
virale transmise prin sânge si controleaza aplicarea normelor
legale în vigoare pentru asistenta medicala si tratament
corect;
j) organizeaza depistarea bolnavilor de tuberculoza, supravegheaza
tratamentul bolnavilor si al contactilor, potrivit normelor
stabilite de Ministerul Sanatatii, si raspund de realizarea
programului de prevenire a tuberculozei;
k) organizeaza, îndruma si controleaza activitatea de
depistare a bolilor profesionale si supravegheaza tratamentul
bolnavilor, potrivit normelor stabilite de Ministerul Sanatatii;
l) organizeaza, potrivit normelor Ministerului Sanatatii, depistarea
precoce a tumorilor maligne, a unor boli cronice, cum sunt:
diabetul zaharat, bolile cardiovasculare, bolile psihice, bolile
renale etc., stabilite în programele nationale de sanatate
publica, si raspund de realizarea masurilor cuprinse în
programe;
m) initiaza, proiecteaza si implementeaza programe locale de
sanatate publica.
Art. 16. - În colaborare cu autoritatile
locale, cu institutii de invatamânt si organizatii guvernamentale
si neguvernamentale, directiile de sanatate publica teritoriale
organizeaza actiuni de educatie pentru sanatatea populatiei.
Art. 17. - Directiile de sanatate publica
teritoriale controleaza respectarea conditiilor de igiena, potrivit
anexei nr. 2, si a normelor de aplicare elaborate de Ministerul
Sanatatii.
Art. 18. - Directiile de sanatate publica
teritoriale coordoneaza serviciile de salvare din teritoriu,
organizeaza si coordoneaza asistenta medicala în caz de
calamitati, catastrofe si situatii deosebite.
Art. 19. - În colaborare cu Colegiul Medicilor
din România, directiile de sanatate publica teritoriale
supravegheaza asistenta de medicina legala în teritoriul
judetului sau al municipiului Bucuresti, dupa caz.
Art. 20. - Directiile de sanatate publica
teritoriale organizeaza culegerea si prelucrarea informatiilor
statistice medicale, întocmesc rapoarte care sunt puse
la dispozitie Ministerului Sanatatii si autoritatilor locale,
potrivit legii, respectându-se confidentialitatea datelor
referitoare la persoane.
Art. 21. - La cererea unor persoane fizice
sau juridice, directiile de sanatate publica teritoriale efectueaza
servicii privind sanatatea publica, potrivit dispozitiilor legale.
Art. 22. - Institutele de sanatate publica,
precum si Institutul de Management al Serviciilor de Sanatate
sunt institutii publice cu personalitate juridica, care îsi
desfasoara activitatea pe baza unui statut si a unei organigrame
aprobate prin ordin al ministrului sanatatii, si au urmatoarele
atributii:
a) asigura fundamentarea stiintifica a politicii sanitare si
a strategiilor din domeniul prevenirii îmbolnavirilor,
promovarii si apararii sanatatii populatiei;
b) efectueaza studii în domeniul sanatatii publice si
al conducerii sistemului de sanatate;
c) elaboreaza proiecte de norme, metodologii si instructiuni
privind sanatatea publica;
d) asigura consultanta de specialitate si colaboreaza cu autoritatile
publice, cu celelalte unitati sanitare, inclusiv de asistenta
medicala primara, cu institutiile de învatamânt
medical universitar, în domeniul asigurarii sanatatii
publice;
e) colaboreaza cu organizatiile si institutiile internationale
care desfasoara activitati de sanatate publica;
f) participa la procesul de învatamânt medical de
specializare si perfectionare în domeniul sanatatii publice
si al managementului serviciilor de sanatate;
g) institutele medicale de specialitate efectueaza examene clinice
si expertize medicale, elibereaza certificate cerute de autoritatile
publice, precum si de catre persoane fizice sau juridice, si
efectueaza expertize sanitare în unitatile economice si
în institutiile publice;
h) efectueaza expertize, asigura asistenta tehnica si realizeaza
servicii, ia solicitarea unor persoane fizice sau juridice,
pentru produsele care sunt supuse obligatiei de inregistrare
si autorizare, precum si la cerere, în domeniile de competenta
specifice.
CAPITOLUL IV
Exercitarea inspectiei sanitare de stat
Art. 23. - (1) Exercitarea inspectiei sanitare
de stat se realizeaza de catre persoane împuternicite
de Ministerul Sanatatii.
(2) Activitatea de inspectie sanitara de stat este finantata
de la bugetul de stat, din fondurile alocate Ministerului Sanatatii.
(3) Responsabilitatea organizarii, precum si coordonarea activitatii
inspectiei sanitare de stat se realizeaza de catre secretarul
de stat desemnat prin ordin al ministrului sanatatii.
(4) Persoanele împuternicite de catre Ministerul Sanatatii
pentru exercitarea inspectiei sanitare de stat au urmatoarele
obligatii:
a) sa solicite unitatilor controlate documentele si informatiile
necesare evaluarii riscurilor pentru sanatate, precum si înlaturarea
deficientelor de igiena constatate;
b) sa dispuna suspendarea temporara a activitatii pâna
la remedierea deficientelor, precum si retragerea autorizatiei
sanitare de functionare;
c) sa dispuna suspendarea lucrarilor de constructii, montaj,
amenajari, în cazul în care nu se respecta clauzele
stabilite prin avizul sanitar sau în normele de igiena;
d) sa opreasca sau sa conditioneze darea în consum public
a alimentelor care nu corespund normelor de igiena, precum si
folosirea obiectelor, a materialelor sau a substantelor care,
prin natura sau prin modul lor de utilizare, pericliteaza sanatatea
populatiei;
e) sa recolteze probe necesare evaluarii riscului pentru sanatate;
f) sa dispuna masuri speciale pentru bolnavii, suspectii si
contactii de boli transmisibile sau purtatorii de germeni patogeni,
precum si alte masuri cu caracter obligatoriu pentru prevenirea
si combaterea bolilor transmisibile si profesionale;
g) sa opreasca folosirea preparatelor biologice, de diagnostic,
profilaxie, tratament, care se dovedesc necorespunzatoare sau
nocive sanatatii;
h) sa constate si sa sanctioneze contraventiile privind normele
de igiena, conform legii;
i) sa participe la alte activitati specifice, impuse de riscul
deteriorarii starii de sanatate a populatiei.
(5) inspectorii sanitari de stat au dreptul sa intre în
unitati de orice tip din raza lor de activitate si în
locuinte particulare numai cu acordul celor care ocupa locuinta
sau cu autorizarea procurorului, pentru efectuarea controlului
sanitar sau pentru instituirea masurilor de prevenire ci combatere
a bolilor transmisibile.
(6) Concluziile activitatii desfasurate, abaterile de la normele
legale constatate, recomandarile si termenele de înlaturare
a deficientelor, precum si alte masuri legale aplicate sunt
consemnate în procese-verbale sau acte legale de sanctionare
si sunt comunicate celor în cauza, respectiv sunt raportate
Ministerului Sanatatii sau Guvernului, dupa caz.
Art. 24. - Cetatenii, precum si conducatorii
de unitati sunt obligati sa respecte întocmai normele
de igiena si sanatate publica, sa ofere informatiile solicitate
si sa aplice masurile stabilite privind instituirea conditiilor
pentru prevenirea îmbolnavirilor si pentru promovarea
sanatatii individului si a populatiei.
CAPITOLUL V
Dispozitii tranzitorii si finale
Art. 25. - Directiile de sanatate publica judeteana
si a municipiului Bucuresti se vor înfiinta pâna
la data de 1 ianuarie 1999 prin reorganizarea actualelor directii
sanitare judetene si inspectorate de sanatate publica. conform
normelor elaborate de Ministerul Sanatatii.
Art. 26. - Pentru servicii de asistenta de
sanatate publica, efectuate la cererea unor persoane fizice
si juridice, se percep tarife potrivit actelor normative în
vigoare.
Art. 27. - Veniturile proprii constituie surse
extrabugetare care se folosesc în conditiile legii.
Art. 28. - Agentii economici si celelalte
persoane juridice sunt obligate sa asigure fondurile si conditiile
necesare pentru:
a) efectuarea examenului medical la angajarea în munca
si a controlului periodic, conform normelor de sanatate publica
si securitate în munca;
b) aplicarea normelor legale de igiena;
c) aplicarea masurilor de igiena, dezinfectie, dezinsectie si
deratizare periodica.
Art. 29. - Orice persoana aflata pe teritoriul
României are obligatia sa se supuna masurilor de prevenire
si combatere a bolilor transmisibile, sa respecte si sa aplice
normele de igiena.
Art. 30. - (1) Informatiile privind sanatatea
persoanelor se pastreaza la directiile de sanatate publica teritoriale,
precum si la Centrul de Calcul si Statistica Sanitara si, dupa
caz, la institutele de sanatate publica si pot fi folosite în
scopul întocmirii rapoartelor statistice nenominalizate,
în vederea evaluarii starii de sanatate a populatiei.
Folosirea în alte scopuri a informatiilor înregistrate
se poate admite numai daca este îndeplinita una dintre
urmatoarele conditii:
a) exista o dispozitie legala în acest sens;
b) acordul persoanei în cauza;
c) datele sunt necesare pentru prevenirea îmbolnavirii
unei persoane sau a comunitatii, dupa caz;
d) stabilirea vinovatiei în cadrul unei infractiuni prevazute
de lege.
(2) Pastrarea confidentialitatii informatiilor referitoare la
persoane este obligatorie pentru toti salariatii care au acces
la acestea, prin activitatea pe care o desfasoara, în
mod direct sau indirect.
Art. 31. - Nerespectarea prevederilor art.
23 alin. (4) si (5), precum si ale art. 24, 29 si 30 atrage
raspunderea contraventionala sau penala, potrivit legii, dupa
caz.
Art. 32. - Pentru situatii speciale cu implicatii
asupra sanatatii publice se constituie, de catre Ministerul
Sanatatii, o rezerva de medicamente, seruri, vaccinuri, dezinfectante,
insecticide si alte materiale specifice. Normele metodologice
de constituire, pastrare si utilizare a rezervei se stabilesc
prin ordin al ministrului sanatatii.
Art. 33. - Ministerul Sanatatii va elabora
programele nationale de sanatate publica si normele tehnice
stabilite în anexe. Programele nationale de sanatate publica
vor fi revizuite, anual, de catre Ministerul Sanatatii, în
colaborare cu Colegiul Medicilor din România.
Art. 34. - Ministerele cu retea sanitara proprie
vor aplica prevederile prezentei legi.
Art. 35. - Anexele nr. 1 si 2 fac parte integranta
din prezenta lege.
Art. 36. - La data intrarii în vigoare
a prezentei legi se abroga art. 1-15, 18, 40-49, 52-56, 82-96
si 123 din Legea nr. 3/1978 privind asigurarea sanatatii populatiei,
publicata în Buletinul Oficial, Partea I, nr. 54 din 12
iulie 1978, precum si orice alte dispozitii contrare.
Aceasta lege a fost adoptata de Camera Deputatilor si de Senat
în sedinta comuna din 5 mai 1998, cu respectarea prevederilor
art. 74 alin. (2) si ale art. 76 alin. (2) din Constitutia României.
p. PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR
PAULA MARIA IVANESCU
p. PRESEDINTELE SENATULUI
MIRCEA IONESCU-QUINTUS
Bucuresti, 26 mai 1998.
Nr. 100.
ANEXA Nr. 1
PROGRAME NATIONALE DE SANATATE PUBLICA,
organizate si finantate de Ministerul Sanatatii
1. Programul national de supraveghere si control al bolilor
infectioase;
2. Programul national de imunizari;
3. Programul national de supraveghere si control al tuberculozei;
4. Programul national de supraveghere si control al infectiei
HIV/SIDA;
5. Programul national de prevenire si control al bolilor venerice;
6. Programul national de prevenire si control al infectiilor
nosocomiale (intraspitalicesti);
7. Programul national de transfuziologie si hematologie transfuzionala;
8. Programul national de prevenire si control al toxicomaniei
si patologia indusa;
9. Programul national de actiune pentru mediu si sanatate (impactul
factorilor de risc din mediu);
10. Programul national de supraveghere a starii de sanatate
în colectivitati de copii si adolescenti;
11. Programul national de supraveghere a factorilor de risc
din mediul de munca si de risc profesional;
12. Programul national de planificare familiala si de protectie
a starii de sanatate a mamei si copilului;
13. Programul national de sanatate mintala si profilaxie în
patologia psihiatrica si psihosociala;
14. Programul national de preventie geriatrica/gerontologica
si protectia vârstnicului;
15. Programul national de profilaxie si control pentru bolile
cardiovasculare medicale si chirurgicale;
16. Programul national de preventie în patologia nefrologica
si dializa renala/transplant renal;
17. Programul national de preventie si control în patologia
oncologica si transplant medular;
18. Programul national de preventie în talasemie, hemofilie
si alte hemopatii;
19. Programul national de preventie si control în diabet
si alte boli de nutritie;
20. Programul national de ortopedie preventiva si recuperatorie;
21. Programul national de preventie în patologia endocrina;
22. Programul national de preventie stomatologica;
23. Programul national de sustinere a centrelor nationale de
referinta pentru laborator;
24. Programul national de standardizare a serviciilor medicale
în sanatatea publica;
25. Programul national de educatie pentru sanatate;
26. Programul national de evaluare a starii de sanatate a populatiei
si supraveghere demografica;
27. Programul national de perfectionare profesionala continua
si strategia resurselor umane;
28. Programul national de preventie si recuperare în neurologie;
29. Programul national de reabilitare a serviciilor de urgenta
prespitaliceasca;
30. Programul national de acreditare a unitatilor medicale de
sanatate publica si servicii de interes national;
31. Profilaxia si recuperarea balneo-fizio-climatologica.
ANEXA Nr. 2
ACTIVITATI
în domeniul asistentei de sanatate publica pentru care
Ministerul Sanatatii elaboreaza norme tehnice
I. Protectia populatiei fata de factorii nocivi din
mediul de viata si munca:
1. Norme privind protectia persoanelor împotriva factorilor
de poluare a mediului înconjurator si la locul de munca:
1.1. Norme privind calitatea sanitara a apei potabile;
1.2. Norme privind securitatea sanitara a alimentelor;
1.3. Norme privind protectia persoanelor din colectivitati:
a) functionarea unitatilor hoteliere, a statiunilor balneare,
a locurilor de agrement, a mijloacelor de transport în
comun, a garilor, aeroporturilor, porturilor si a punctelor
de trecere a frontierei de stat, a stadioanelor si terenurilor
de sport, a oboarelor si pietelor;
b) protectia speciala a persoanelor cu handicap, încadrate
în unitati speciale ocupationale;
c) asigurarea conditiilor de igiena în unitati de îngrijire
a copiilor si în unitati de invatamânt;
d) protectia personalului care este încadrat în
munca si organizarea asistentei medicale preventive la locul
de munca; stabilirea standardelor privind concentratia maxima
admisa a noxelor la locurile de munca si a unor masuri de prevenire
a bolilor profesionale;
2. Norme pentru înregistrarea si controlul medicamentelor
si al produselor biologice de uz uman;
3. Norme de igiena si antiepidemice pentru activitatea care
se desfasoara în unitatile sanitare publice si private;
4. Norme privind functionarea farmaciilor publice si private,
a unitatilor de productie si a depozitelor de distribuire a
medicamentelor si materialelor sanitare;
5. Norme privind productia, pastrarea si utilizarea substantelor
toxice si a stupefiantelor;
6. Norme privind protectia persoanelor care lucreaza în
locuri de munca cu radiatii ionizante sau care vin în
contact cu substante radioactive;
7. Norme privind activitatea de servicii funerare;
8. Norme privind modul de îndepartare si de neutralizare
a reziduurilor solide, lichide, gazoase, menajere si industriale,
precum si de orice alta natura;
9. Norme privind functionarea unitatilor care asigura servicii
pentru populatie.
II. Alte activitati medicale preventive:
1. Norme privind evaluarea dezvoltarii psihosomatice a copiilor
si organizarea examinarilor de bilant al starii de sanatate;
2. Norme privind functionarea cabinetelor de planificare familiala
si de prevenire a complicatiilor sarcinii si lauziei;
3. Norme privind examinarea elevilor si studentilor care practica
sport competitional neprofesionist;
4. Metodologii privind principiile de promovare a sanatatii
si educatiei pentru sanatate;
5. Norme privind alte probleme de sanatate publica.
III. Activitati medicale pentru autoritati publice:
1. Norme privind consultatiile medicale si eliberarea
certificatelor medicale care se cer de catre autoritatile publice;
2. Norme privind efectuarea expertizelor medicale pentru stabilirea
unor capacitati si aptitudini legate de starea de sanatate a
persoanelor, examinarea conducatorilor auto si a persoanelor
care cer sau au autorizatie de portarma;
3. Norme privind raportarea unor date referitoare la morbiditate
de catre unitatile sanitare publice si private.
[sus]
|